Ratměřice chtějí v soutěži získat peníze na modernizaci školky
Mateřská škola Ratměřice se zapojila do soutěže společnosti Unilever o 300 000 korun na zlepšení prostředí pro děti. V průběžném pořadí je na 8. místě. Aby dosáhla na finanční příspěvek, musí být mezi třemi soutěžícími, kteří získají nevyšší počet bodů. Ty jí může pomoci nasbírat kdokoliv, kdo si od 1. února do 31. května 2011 koupí některý z výrobků značky Cif a Domestos a účtenku o jejich nákupu předá škole nebo zašle organizátorům soutěže.
„Přemýšlíme o obnově vybavení. Školka je z roku 1979, všechno je původní, sice udržované, ale zastaralé. Chtěli bychom pořídit nový nábytek, lehátka nebo metodické pomůcky zaměřené na ekologickou výchovu. Šli bychom i do obnovy sociálního zařízení, ale to už by byla potřeba větší částka,“ řekla ředitelka mateřské školy Alena Benáková.
Starosta Viktor Liška uvedl, že školku v soutěži podpořila už řada rodičů a obyvatel vesnice. „Docela se nám daří, takže bychom rádi rozšířili okruh případných podporovatelů z regionu. Třeba nás to vytáhne na hodnocené místo,“ dodal.
Školku v Ratměřicích obec znovu otevřela před čtyřmi roky. V současnosti ji navštěvuje 22 dětí, což plně pokryje potřebu obce i jejího okolí. Podle starosty o rozšíření neuvažují, nižší kapacita umožňuje zachovat individuální přístup k dětem.
Soutěž pořádá společnost Unilever a je určena všem nesoukromým mateřským, základním a středním školám. Jejich úkolem je nasbírat co největší počet bodů za nákup čisticích prostředků značek Cif a Domestos. Sbírají se proto účtenky, na nichž musí být uveden plný název výrobku uvedené značky. Jeho cena se pak přepočítá na body v poměru 1 Kč = 1 bod.
Originál nebo kopii účtenky potvrzující nákup prostředků Cif a Domestos může škole věnovat kdokoliv, ať v ní má své děti nebo je jen jejím příznivcem. Účtenky může předat osobně, zaslat je poštou na adresu: P.O.BOX 1500, 160 41 Praha 6 nebo vložit jejich elektronickou podobu přímo na stránku soutěže www.rozvojskol.cz. Jsou tam uvedeny i další podrobnosti o celé akci.
Soutěž probíhá od 1. února do 31. května 2011 a je rozdělena do dvou kategorií: nejvyšší počet bodů v přepočtu na žáka a nejvyšší celkový počet bodů. V každé kategorii pak budou vybrány tři školy s nejvyšším počtem bodů, které dostanou po 300 000 Kč.
Projekty, které získají finanční podporu, musí být dlouhodobého charakteru a trvalé hodnoty. Firma poskytne peníze například na rekonstrukci budovy školy, vybavení tříd, počítačových učeben a kabinetů nebo na úpravy hřišť a jiných sportovišť.
Podobnou soutěž pořádala poprvé společnost Unilever loni a trvala osm měsíců. Zapojilo se do ní přes 4200 školek a škol. Deset z nich získalo peníze na zlepšení prostředí pro děti, například na rekonstrukce tříd a sociálních zařízení, nákup nábytku nebo pomůcek.
Jaroslava Tůmová, MAS Posázaví