Přírodní zajímavosti, památky, ubytovací i restaurační zařízení, sportovní a kulturní areály i firmy v regionu Posázaví představuje nová propagační brožura, kterou před nadcházející turistickou sezonou vydala společnost Posázaví o.p.s. Publikace vyšla v nákladu 55 000 kusů, kromě češtiny také v angličtině, němčině a ruštině. K dostání je zdarma v informačních centrech a dalších turistických zařízeních v Posázaví i mimo něj a v českých centrech v zahraničí.
„Barevnou propagační brožuru jsme vydali už podesáté. Od svého vzniku doznala změn. Na jejím vydání se ale stále finančně podílejí subjekty, které se v ní představují. Řada našich partnerů se tímto způsobem prezentuje každoročně. Pokud bude příští rok opět zájem, připravíme další vydání,“ řekla ředitelka společnosti Posázaví o.p.s. Bohunka Zemanová.
Publikace se snaží poskytnout ucelenou nabídku služeb, které mohou návštěvníci regionu využít. Nechybí v ní informace o nejznámějších posázavských památkách, například hradu Český Šternberk, zámcích Konopiště a Jemniště, o významných turistických cílech, jakými jsou hora Blaník nebo legendární trať Posázavský Pacifik. Jsou v ní také informace o sportovních a outdoorových centrech.
Letošní propagaci turistického regionu Posázaví zahájila společnost Posázaví o.p.s. účastí na slavnostním setkání krajů Má vlast, které se konalo na pražském Vyšehradě. Nechyběla ani na zahájení sezony Vojenského historického muzea v Lešanech, kde se prezentovala spolu s Areálem Barochov a destinačním managementem Zlatý pruh Polabí, který tam představil projekt Otevřte 13. komnatu (odhalte tajemství českých hradů a zámků). Přiblížit region nejmladším obyvatelům a návštěvníkům se společnost Posázaví o.p.s. snaží prostřednictvím barevného časopisu Posázavské Kukátko aneb … V květnu vyšlo jeho další číslo, tentokrát na téma Jak se vaří pivo. Během prázdnin vyjde ještě Kukátko zaměřené na řemesla v regionu.
Kromě tištěných materiálů propagují Posázaví také webové stránky www.posazavi.com. Návštěvníci na nich získají podrobné informace o regionu, včetně aktualit, kalendáře kulturních, společenských a sportovních akcí, tipů na výlety, map i filmových reportáží z regionu. Postupně se rozšiřuje také rubrika Tržiště, která informuje o regionálních výrobcích a službách. Základní informace o producentech se v ní zveřejňují zdarma. O dění v Místní akční skupině Posázaví informuje webový portál leader.posazavi.com, na němž jsou zprávy o rozvoji regionu, údaje o realizovaných a připravovaných projektech Strategického plánu Leader, statistické přehledy, grafy, mapy a informace o partnerských projektech.
Jaroslava Tůmová, MAS Posázaví