KIS Středočeského kraje
Projekt Krajského informačního střediska pro rozvoj zemědělství a venkova Středočeského kraje vznikl za podpory Ministerstva zemědělství

Ministr Jurečka po skončení kampaně "České Vánoce". Soutěž zaznamenala velký úspěch.

23/01/15

  19.1.2015 Tisková zpráva – Přes 110 tisíc kompletně vyplněných hracích karet (111 093) přišlo do soutěže České Vánoce s regionálními potravinami. Zájem soutěžících tak potvrdil, že kampaň na podporu prodeje kvalitních potravin uspořádaná Ministerstvem zemědělství byla velmi úspěšná. Celkově se v rámci soutěže prodalo přes 3,2 milionu kusů různých produktů s příslušným označením kvality […]

 

19.1.2015

Tisková zpráva – Přes 110 tisíc kompletně vyplněných hracích karet (111 093) přišlo do soutěže České Vánoce s regionálními potravinami. Zájem soutěžících tak potvrdil, že kampaň na podporu prodeje kvalitních potravin uspořádaná Ministerstvem zemědělství byla velmi úspěšná. Celkově se v rámci soutěže prodalo přes 3,2 milionu kusů různých produktů s příslušným označením kvality (3 213 720).

Soutěžící měli koupit 30 libovolných výrobků označených logy Regionální potravina, Klasa, Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu, Zaručená tradiční specialita, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Bio „zebra“ a EU „Bio list“. Vystřihnutá loga nalepit na hrací kartu a zaslat na soutěžní adresu.

„Když jsem v říjnu zahajoval soutěž České Vánoce, měl jsem představu, že nám dorazí zhruba 100 tisíc hracích karet. Moji spolupracovníci byli skeptičtější. Jejich odhady se pohybovaly na úrovni 75 tisíc. Výsledek je tedy pro mě osobně velmi milým překvapením,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka.

Navíc se ještě nezanedbatelný počet lidí do soutěže zapojil, avšak nevyplnili hrací kartu kompletně, neodeslali ji, a proto nemohli být zařazeni do závěrečného hodnocení.

„Právě oslovujeme společnosti a podniky, které jsou držiteli označení kvality, zda by nám byli ochotni dodat čísla porovnání prodejů za koncová období let 2013 a 2014, abychom si udělali přesnější obrázek, nakolik soutěž reálně pomohla prodeji kvalitních českých potravin. Vedlejším efektem soutěže byla rovněž propagace méně známých označení kvality, aby se s nimi seznámilo více lidí,“uvedl ministr zemědělství.

Spotřebitelská soutěž trvala od 27. října 2014 do 4. ledna letošního roku. Náklady na kampaň byly MZe vyčísleny na 32 milionů korun. Na základě dat, která má úřad k dispozici, by pak mohla celková hodnota zboží prodaného v rámci soutěže vysoce přesahovat částku 100 milionů korun. (Kalkulace 30 Kč. / produkt, plus hodnota zboží v rámci neodeslaných hracích karet).

Na závěr tiskové konference ministr Jurečka vylosoval soutěžící, kteří se umístili na pátém až desátém místě (ceny: lednička a vybrané kvalitní české potraviny, mrazák a vybrané kvalitní české potraviny, autolednička, uzené sele, sada spotřebičů na zdravé vaření, kuchyňský robot). Na čtvrtém místě a rodinnou dovolenou pro 4 osoby s plnou penzí na farmě rodiny Němcovy v Netíně získal pan Václav P. z Šumperka. Na místě třetím se umístil a poukaz na odběr výrobků Budweiser Budvar v hodnotě 20 tis. Kč získal pan Bohumil D. z Jindřichova Hradce, druhé místo a odběr výrobků Budweiser Budvar v hodnotě 25 tis. Kč získal pan Josef V. z Opořan. Hlavní cenu soutěže „České Vánoce“, osobní automobil Škoda Rapid Spaceback, pak předal ministr zemědělství Jurečka formou symbolického klíče od vozu paní Alžbětě W. z Prahy.

(V příloze přehled došlých herních karet a graf.)

Hynek Jordán
ředitel Odboru komunikace Mze

Zařazeno v Aktuálně